וְלַבֹּקֶר רִנָּה – על נשיאים ורוח

אתמול הושבע הנשיא הארבעים וששה של ארצות הברית של אמריקה. צפיתי באירוע ב CNN כי אני מעדיף לצפות באירוע ולא לצפות במישהו שמסביר לי מה אני רואה באירוע בצירוף פרשנויות נוסח "מה היתה הדקה". וגם כי אני סנוב. בשביל מי שראה ומי שלא זכה – כמה הערות לאירוע החשוב ובכלל


אירפורס 1 הוא לא שם של מטוס, אלא אות קריאה במערכת הקשר בה מזדהים מטוסים. את האות מקבל מטוס חיל האוויר שבתוכו טס הנשיא המכהן. גם כלי טיס של חילות אחרים מקבלים את המספר 1 בקשר. כמו למשל מארין 1, כשהנשיא נמצא במסוק של הנחתים.
זו לא הפעם הראשונה במאה חמשים ושתים שנה שנשיא מושבע בלי נוכחות הקודם, כי כשניקסון התפטר הוא טס הביתה ופורד הושבע. במקרה זה, המטוס של פורד המריא כאירפורס 1 ונחת עם אות קשר "רגיל".
טראמפ מן הסתם יודע את העובדות החשובות הללו וככל הנראה לי בשל כך הוא רוצה לנחות לפני ההשבעה.
כמו כן ל"פוטבול האטומי" או "המזוודה האטומית" יש כמה עותקים. ככה שאין שום בעיה עם העובדה שטראמפ נוסע איתה הביתה.

====

רציתי להזכיר לכל אלה שחושבים שהדת היא שריד קדמון, וכל האומות המתוקנות השליכו אותה מאחורי גוון שהדת עדיין פה. אתמול הושבע נשיא ארצות הברית, כשידו האחת על התנ"ך הישן. "השבעה" היא מונח דתי. התנ"ך לא כל שכן. והיא נגמרת במלים "כה יעזרני האל" וכה יוסיף.
ככה שאם חשבתם שזו רק מחווה ישנה, הרי שכל הטקס היה רווי בסממנים דתיים. אנשי דת עלו לברך, ואמרו כמה מלים מענייני היום, הנשיא הזכיר פסוק מתהלים פרק ל' (בָּעֶרֶב יָלִין בֶּכִי וְלַבֹּקֶר רִנָּה.) השיר Amazing Grace, שהוא שיר תפילה שחובר על ידי "חוזר בתשובה" ולא שיר אהבה לגרייס המדהימה, הושר ברטט והקהל הצטרף בחום. ציטוטים מכתבי הקודש מפוזרים בנאומיהם של האחרים. האומה כולה נקראה להיות One nation under God והנשיא סיים את נאומו באומרו "May God bless America and may God protect our troops.
בקיצור – ישו הרבה יותר פופולארי מהביטלס. והדת לא הלכה לשום מקום

===

ואפרופו וכו – הנשיא אמר "I promise you this: as the Bible says weeping may endure for a night but joy cometh in the morning." ב"הארץ" תרגמו מחדש את הפסוק  "בָּעֶרֶב יָלִין בֶּכִי וְלַבֹּקֶר רִנָּה"  בסגנון רם "כי בכי יכול להימשך לילה, אך שמחה מגיעה בבוקר". אז מילא לא זיהיתם, תתביישו בפינה. אין גוגל בעולם?

===

נקוד.ה